Windows 11Pro 24H2 ipv Windows 10Pro 23H2

Plaats reactie
De-Witte
Has thanked: 310 times
Been thanked: 444 times

Windows 11Pro 24H2 ipv Windows 10Pro 23H2

Bericht door De-Witte »

Hoi mede forummezen puur uit interesse of je nog steeds Windows 11 kan installeren over je bestaande Windows 10 installatie bij deze de uitkomst:

Nieuwste versie van Rufus ( rufus-4.6.exe ) gedownload en de Windows 11 iso ( Win11_24H2_Dutch_x64.iso )
Van Microsoft en Rufus site.
Windows 11 op de stick gezet met Rufus en natuurlijk als je eenmaal op starten geklikt hebt ook de TPM controle en het lokaal account aanmaken aangevinkt, omdat ik meer dan 4 GB geheugen heb dit dat dus niet aan gevinkt en de stick gebrand.

Afb. Rufus 4.6.png
Rufus.png
Rufus.png (28.67 KiB) 72 keer bekeken
Wat ik nog vergeten was te vermelden is dat ik mijn Windows 10 Pro productcode gewijzigd heb naar de Windows 11 Pro en daarna op activeren heb geklikt zodat Windows 11 eigenlijk al geactiveerd was.
Zodra deze klaar was in mijn Windows 10Pro OS heb ik naar de stick gebladerd en de setup.exe als administrator gestart waardoor de installatie van Windows 11 begon.

Afb. Windows 11 Pro Setup.png
Setup-Windows11.png
Setup-Windows11.png (83.72 KiB) 72 keer bekeken
Tijdens de installatie ook nog de bijgewerkte updates binnen gehaald en ja hoor je krijgt dan de melding dat je machine niet voldoet aan de systeem eisen van Windows 11 maar na een bevestigende klik op akkoord ging de installatie gewoon verder en heb ik nu dus Windows 11 24h2 Pro in plaats van Windows 10 23H2 Pro.

Afb. Windows 11Pro.png
Windows 11 Pro.png
Windows 11 Pro.png (119.99 KiB) 72 keer bekeken

Zo das lekker hoef ik mij geen zorgen meer te maken over het Einde van Windows 10 debacle :roll:
Nou niet echt maar dus wel Gerard want nou heb jij Windows 11 Pro 24H2 maar of je ooit nog 25H2 gaat krijgen is nog maar de vraag, tevens heb je nu ook de Windows 11 Looks en feels met alle Microsoft bombarie eromheen.... Maar over een update hoef jij je geen zorgen meer te maken ook na Okt 2025 zal je deze gewoon nog krijgen totdat Microsoft besluit dat het goed geweest is met de illegale Windows 11 installaties en gewoon 25H2 of misschien wel versie 12 Uitbrengt waar je dan weer niks mee kan.

Ook ben je met spellen spelen beter af met Windows 10 dat met Windows 11 getuigen de benchmarks.

Afb. CrystalMarkRetro-Verschil tussen Win 10Pro en Win 11Pro.png
CrystalMarkRetro-Verschil tussen Win 10Pro en Win 11Pro.png
CrystalMarkRetro-Verschil tussen Win 10Pro en Win 11Pro.png (1.47 MiB) 72 keer bekeken
Waarom doe ik dit dan?

Nou simpel omdat ik op de server nu eenmaal ook Windows 11 Pro heb staan nog behoorlijk wat Windows spellen had en soms nog speel maar vooral om te kijken of het gewoon weg nog kon en dat kan het dus.

De vraag is of je beter af bent met Windows 11 Pro of met Windows 10 IoT LTSC.

Mijn antwoord op deze vraag is met geen van beiden geef mij maar Zorin 17.2 Pro zeker nu ik eenmaal gewend ben aan Linux.

Tja en die typische Windows programma's dan Gerard..... Ook daar heeft Linux en Zorin OS wel een redelijk goede oplossing voor.
Ik heb dit dan ook gedaan omdat het speelt onder de Dualboot-ers Windows en Linux en jij bent natuurlijk vrij om je eigen conclusie hieruit te trekken maar ik blijf erbij Microsoft maakt een heel grote fout met het einde van Windows 10 ( althans dat zegt mijn glazen bal mij ).
Als ik alles wist hoefde ik het hier niet te vragen :roll:
Roxmarie
Has thanked: 88 times
Been thanked: 65 times

Re: Windows 11Pro 24H2 ipv Windows 10Pro 23H2

Bericht door Roxmarie »

De-Witte schreef: 23 nov 2024, 16:29 Nieuwste versie van Rufus ( rufus-4.6.exe ) gedownload en de Windows 11 iso ( Win11_24H2_Dutch_x64.iso )
Van Microsoft en Rufus site.

Wat ik nog vergeten was te vermelden is dat ik mijn Windows 10 Pro productcode gewijzigd heb naar de Windows 11 Pro en daarna op activeren heb geklikt zodat Windows 11 eigenlijk al geactiveerd was.
Zodra deze klaar was in mijn Windows 10Pro OS heb ik naar de stick gebladerd en de setup.exe als administrator gestart waardoor de installatie van Windows 11 begon.

over een update hoef jij je geen zorgen meer te maken ook na Okt 2025 zal je deze gewoon nog krijgen totdat Microsoft besluit dat het goed geweest is met de illegale Windows 11 installaties en gewoon 25H2
Als je een upgrade op de normale uitvoert, ga je toch automatisch over naar de versie die je had. Van Windows 10 pro naar Windows 11 pro.

Nu natuurlijk niet, omdat de computer officieel niet voldoet.

En het is nog maar zeer de vraag of het aangepaste trucje om Windows 11 op niet ondersteunende apparaten te installeren, blijft werken.
De-Witte

Bericht door De-Witte »

Roxmarie schreef: 25 nov 2024, 23:30
*Als je een upgrade op de normale uitvoert, ga je toch automatisch over naar de versie die je had. Van Windows 10 pro naar Windows 11 pro.

**Nu natuurlijk niet, omdat de computer officieel niet voldoet.

***En het is nog maar zeer de vraag of het aangepaste trucje om Windows 11 op niet ondersteunende apparaten te installeren, blijft werken.
*Met een Windows 11 ondersteunde computer ga je inderdaad met een normale installatie over van 10 naar 11.

**Bij een niet ondersteunde computer krijg je de melding dat deze niet aan de eisen voldoet en stopt de installatie. Door met Rufus de installatie medium te maken wordt dit omzeild. Echter zorgde de update weer voor in mijn geval slechts de waarschuwing dat de computer niet voldeed aan de Windows 11 eisen maar ging na het op akkoord klikken gewoon verder en is volledig geïnstalleerd en geactiveerd.

***Precies, het houd eens op met Windows 10 en ook met het illegaal installeren van Windows 11 op niet ondersteunde hardware. Gelukkig ben ik helemaal ingewerkt op en met Zorin 17.2 Pro waar ik dan ook mijn werkjes op maak en schrijf, het ontdekken en spelen met andere OSsen blijft natuurlijk altijd boeien vooral als je andere foefjes ontdekt zoals in mijn geval een geldige Windows 11 key op een niet ondersteunde computer. ;)
Black Tiger
Has thanked: 18 times
Been thanked: 43 times

Bericht door Black Tiger »

Roxmarie schreef: 25 nov 2024, 23:30 Als je een upgrade op de normale uitvoert, ga je toch automatisch over naar de versie die je had. Van Windows 10 pro naar Windows 11 pro.
Volgens mij niet. Bij mijn weten ga je dan over naar de nieuwste W11 versie van dat moment.
Kan me vergissen maar volgens mij werden dan gewoon de nieuwste online bestanden genomen bij een upgrade.
Greetings, Black Tiger
De-Witte

Bericht door De-Witte »

Black Tiger schreef: 27 nov 2024, 18:23
Roxmarie schreef: 25 nov 2024, 23:30 Als je een upgrade op de normale uitvoert, ga je toch automatisch over naar de versie die je had. Van Windows 10 pro naar Windows 11 pro.
Volgens mij niet. Bij mijn weten ga je dan over naar de nieuwste W11 versie van dat moment.
Kan me vergissen maar volgens mij werden dan gewoon de nieuwste online bestanden genomen bij een upgrade.
Roxmarie heeft gelijk, Home 10 wordt Home 11, Pro 10 wordt Pro 11 met een legale versie upgrade.

Zoals ik nu ge-upgrade hebt van Windows 10 Pro naar een niet ondersteunde Windows 11 Pro machine met behulp van Rufus, is deze na het activeren van mijn Windows 11 Pro licentie key in Windows 10 Pro volledig legaal geïnstalleerd en geactiveerd. Ze lieten me wel even weten, na het updaten dat de machine niet voldeed aan de Windows 11 eisen en waar ik het grouwe vermoeden had dat het einde verhaal zou worden met een klik op akkoord toch de installatie verder ging.
Voor hoelang dit nog goed gaat weet natuurlijk niemand want Windows 12 gloort aan de horizon en 25H2 zou zo maar 12 kunnen worden of zelfs helemaal niet meer worden uitgebracht, dat is koffie dik kijken maar voor nu heb ik een Windows 11 licentie op mijn niet ondersteunde machine geactiveerd en gekoppeld aan mijn Microsoft account.
Als ik alles wist hoefde ik het hier niet te vragen :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Microsoft”