Een nieuwe start.

Joshua Orbit
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Een nieuwe start.

Bericht door Joshua Orbit »

De-Witte schreef: 01 jun 2024, 15:46 1 Juni het begin van de meteorologische zomer maar ook het einde van Windows.

Ben vanaf heden Windows vrij.

Maar het DUIVELSE terminalvenster en ik gaan gewoonweg niet samen omdat ik slecht ben in TAAL en ook nog eens de nodige TYPE foutjes maak en VOORAL VEEL TE ONGEDULDIG BEN, dus te snel een [Enter] geef waardoor ik wederom met en verprutste Zorin installatie achterblijf.
DUS weet jij precies hoe je met Samba gebruikers en wachtwoorden moet aanmaken zodat ik dan ook kan inloggen op mijn mappen, dan hoor ik dit uitermate graag van jou.

Ik voel mij warempel herboren. Na maanden van twijfel eindelijk de definitieve beslissing genomen.
Ja hoor ik houd nu ook eindelijk plaats over want 3 TB aan Windows data kan nu ook voor eens en altijd de deur uit weg met Microsoft omdat hun ingeslagen weg niet meer mijn weg was Hadden ze 7 maar gehouden want de ellende begon met 8, met 10 had ik het al gezien, 11 mocht eigenlijk niet meer maar stiekem toch geprobeerd en 12 steken ze maar in hun........
Het ga jullie goed Microsoft, met de groetjes van De-Witte.
Ik heb net het omgekeerde gedaan. Een account gekocht via Outlook (Hotmail --- dat al 20 jaren in gebruik is) en ik kreeg wat OneDrive/ Cloud Office 365 etc er allemaal bij. Uiteraard heb ik dan Microsoft's Edge geïnstalleerd (met sommige moeilijkheden lol) en daar alles netjes in geïntegreerd.

Hou altijd het beste van de 2 werelden tesamen in je Linux om ook met alles 100% compatibel te zijn. Er zijn nu dingen waar je niet aan denkt, maar b.v. sommige ziekenfondsen beginnen met speciale documentenopmaken en speciale richtlijnen bij langdurige ziekten etc ..... en dan moet je maar je 'plan trekken' met al dat digitaal geweld. Tevens is opnieuw de bewaarplicht van onder het stof gehaald bij vele overheidsinstellingen, ik wil maar zeggen dat een OneDrive (ook al is het maar 100 Gb ruimte) dan supergemakkelijk uitkomt en dat je vervelende ambtenaren een 'vergeten' document onder hun neus kan wrijven via je smartphone/ OneDrive/ en Outlook email ...

Trek niet te veel weg van Microsoft is het beste advies dat ik kan geven. Om het basispakket te hebben kost het je 22€ / jaar en dat is geen overdreven prijsklasse !
Meer en meer krijg je rechtstreeks of onrechtstreeks te maken met allerlei verplichtingen tegenwoordig en meer en meer hoort daar een flink pak papperassen bij. Helaas gebruiken overheden dikwijls Microsoft Office en zelfs Adobe's PDF-creator. Dus digitaal invullen van 'papieren' bespaart je de extra kosten van een printer-scanner.

Niet te ver weg drijven van Microsoft ! = de voorlopige conclusie die ik maak na 23 jaren puur Linux-gebruik.

De Terminal is gewoon een leerproces .... iedereen struikelde, viel en zette door met vervelend impact tot gevolg.
Misschien is Warp iets voor je ? Heeft A.I. , en een goede voorspelling van lange terminalcommando's. Je kan er meer over vinden op dit Forum waar ik een Topic over Warp heb gemaakt ter info en als tip. https://zorin-os-forum.be/viewtopic.php?t=1473
stegiman
Has thanked: 21 times
Been thanked: 293 times

Bericht door stegiman »

Ik zou niet eens weten waarom ik Microsoft nodig hebt.
Alle pdf van overheid (België) krijg ik via Ebox en Doccle (binnenkort ook in Nederland) en dat wordt minstens 10 jaar bewaard zonder dat ik iets moet voor betalen.
Betalen gebeurd ook via Doccle in beveiligde omgevng.
Ook in Ebox kan je betalen via QR code in combinatie met app zodat je 100% zeker is dat de factuur geldig is.
Toekomst zal ook itsme door overheid app vervangen worden.

Ik heb wel outlook.office365.com van Microsoft maar werkt ook in Linux.
De reden ervan is een eigen mailadres.be en via mijn zoon die zelfstandig IT'er is.
Maar dat had evengoed elders gekund.

PDF invullen kan ook in Linux maar ik weet niet meer direct hoe ik dat deed.
Maar dat kom heel zelden voort.
Meestal is dat gewoon digitaal invullen zonder pdf.
De-Witte
Has thanked: 381 times
Been thanked: 536 times

Bericht door De-Witte »

Bedankt voor de AI tip Joshua maar daar bedank ik ook vriendelijk voor.
AI is niet mijn ding, net zo min als Microsoft mijn ding geworden is.
AI. Het is zoals met alles heeft ook AI meerdere gezichten.
Je kan het bijvoorbeeld gebruiken om iets te beveiligen........Maar ook om iets te kraken.
Het ontdekken van nieuwe medicatie en haar toepassingen.....
Hoe je een virus kan uitroeien en noem maar op.
Je weet op een gegeven moment alleen niet meer of het nu echt is of AI fake en hier schuilt volgens mij het grootste gevaar van AI, het fake wat er allemaal mee gemaakt wordt en we steeds meer mee overspoeld worden. Fake artwork, Fake muziek, Fake videoclip en noem maar op.
Om dat AI leert van onze verzamelde data door Microsoft, Google Apple en consorten wordt het steeds slimmer ...... veel slimmer dan de slimste mensen ooit zullen worden..... Het blijft echter een super computer en zal nooit een mens worden maar gaat wel beslissingen nemen in de toekomst die ons allemaal gaan raken. Ben ik een doemdenker??? Als je om je heen kijkt zijn er 2 Kampen, mensen die dingen ten goede van de mensheid gebruiken en de criminelen die net het tegenovergestelde doen.
AI wordt door beiden kampen gebruikt en ingezet om geld te verdienen.
Dus trek zelf maar je conclusies.

Heel lang heb ik getwijfeld wat te doen stegiman, maar Linux heeft inderdaad voor elk Microsoft programma een redelijk tot heel goed alternatief en soms zelfs een beter zodat je Microsoft echt niet meer nodig hebt. Ik ben inmiddels overtuigd van Linux, en de problemen die ik nu nog tegenkom zijn ook op te lossen met wat geduld en inlees werk.
Heb inmiddels een goede handleiding gevonden om met Samba een Netwerk op te zetten om bestanden tussen pc's beveiligd te delen.
Als ik alles wist hoefde ik het hier niet te vragen :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Zorin OS 17”