Ik heb net het omgekeerde gedaan. Een account gekocht via Outlook (Hotmail --- dat al 20 jaren in gebruik is) en ik kreeg wat OneDrive/ Cloud Office 365 etc er allemaal bij. Uiteraard heb ik dan Microsoft's Edge geïnstalleerd (met sommige moeilijkheden lol) en daar alles netjes in geïntegreerd.De-Witte schreef: 01 jun 2024, 15:46 1 Juni het begin van de meteorologische zomer maar ook het einde van Windows.
Ben vanaf heden Windows vrij.
Maar het DUIVELSE terminalvenster en ik gaan gewoonweg niet samen omdat ik slecht ben in TAAL en ook nog eens de nodige TYPE foutjes maak en VOORAL VEEL TE ONGEDULDIG BEN, dus te snel een [Enter] geef waardoor ik wederom met en verprutste Zorin installatie achterblijf.
DUS weet jij precies hoe je met Samba gebruikers en wachtwoorden moet aanmaken zodat ik dan ook kan inloggen op mijn mappen, dan hoor ik dit uitermate graag van jou.
Ik voel mij warempel herboren. Na maanden van twijfel eindelijk de definitieve beslissing genomen.
Ja hoor ik houd nu ook eindelijk plaats over want 3 TB aan Windows data kan nu ook voor eens en altijd de deur uit weg met Microsoft omdat hun ingeslagen weg niet meer mijn weg was Hadden ze 7 maar gehouden want de ellende begon met 8, met 10 had ik het al gezien, 11 mocht eigenlijk niet meer maar stiekem toch geprobeerd en 12 steken ze maar in hun........
Het ga jullie goed Microsoft, met de groetjes van De-Witte.
Hou altijd het beste van de 2 werelden tesamen in je Linux om ook met alles 100% compatibel te zijn. Er zijn nu dingen waar je niet aan denkt, maar b.v. sommige ziekenfondsen beginnen met speciale documentenopmaken en speciale richtlijnen bij langdurige ziekten etc ..... en dan moet je maar je 'plan trekken' met al dat digitaal geweld. Tevens is opnieuw de bewaarplicht van onder het stof gehaald bij vele overheidsinstellingen, ik wil maar zeggen dat een OneDrive (ook al is het maar 100 Gb ruimte) dan supergemakkelijk uitkomt en dat je vervelende ambtenaren een 'vergeten' document onder hun neus kan wrijven via je smartphone/ OneDrive/ en Outlook email ...
Trek niet te veel weg van Microsoft is het beste advies dat ik kan geven. Om het basispakket te hebben kost het je 22€ / jaar en dat is geen overdreven prijsklasse !
Meer en meer krijg je rechtstreeks of onrechtstreeks te maken met allerlei verplichtingen tegenwoordig en meer en meer hoort daar een flink pak papperassen bij. Helaas gebruiken overheden dikwijls Microsoft Office en zelfs Adobe's PDF-creator. Dus digitaal invullen van 'papieren' bespaart je de extra kosten van een printer-scanner.
Niet te ver weg drijven van Microsoft ! = de voorlopige conclusie die ik maak na 23 jaren puur Linux-gebruik.
De Terminal is gewoon een leerproces .... iedereen struikelde, viel en zette door met vervelend impact tot gevolg.
Misschien is Warp iets voor je ? Heeft A.I. , en een goede voorspelling van lange terminalcommando's. Je kan er meer over vinden op dit Forum waar ik een Topic over Warp heb gemaakt ter info en als tip. https://zorin-os-forum.be/viewtopic.php?t=1473