18 Winkels die Linux computers verkopen

Bent u op zoek naar een computer waar Linux op is geïnstalleerd? Dan vind je hier wel ergens de juiste verdeler.
Zorinhendrik
Has thanked: 745 times
Been thanked: 405 times

Re: 18 Winkels die Linux computers verkopen

Bericht door Zorinhendrik »

Dat is een goede opmerking, ook ik gebruik itsme voor alle documenten zoals pensioen, gezondheid, boetes en belastingen en zoveel meer.
Je bent niet alleen, er zijn meerdere voor jou geweest en er zullen nog anderen na jou komen.
Stel je vraag heel eenvoudig en wij zoeken het uit. Uw computer is belangrijk!
Deleted User 880

Bericht door Deleted User 880 »

stegiman schreef: 12 dec 2022, 00:18 Is het wel nog nodig om EID te installeren.
Zelf heb ik niet geïnstalleerd omdat ik dat totaal niet nodig heb.
Ook voor belastingaangifte heb ik ook niet nodig.
Gewoon itsme en want dat kan ook in Linux via de bank.
Ook voor Doccle is dat probleem ook opgelost.
Ik heb een account b.v. bij Argenta, die ondersteunt ItsMe gedeeltelijk. Dus de ItsMe-account moet opgezet worden via het portaal. En daar loop je met Linux gewoon vast. ItsMe ondersteunt daar alleen Windows-platforms.

Er zijn ook ernstige data-lekken bij ItsMe's service. Veel te veel phising met ItsMe alikes komen in je mailbox te zitten na het aanmaken van een dergelijk account.
eID is voor mij de enige uitweg, en ik vind het ook de meest veilige !, om Tax-On-Web te kunnen doen of aan de Vlaamse Overheid sommige documenten aan te vragen.

Ik heb ItsMe proberen te activeren via de eID-methode ..... en met Linux loop je daar gewoon 'vast' op een typisch Windows-moment.
stegiman
Has thanked: 21 times
Been thanked: 292 times

Bericht door stegiman »

Tax-oweb kan je ook met Itsme doen zoals vermeld op deze pagina (klik)
Je kan ook mobiel inloggen. Mogelijk weet je niet hoe het precies werkt.

Phising komt niet door Itsme hoor maar wel omdat je zomaar overal uw mailadres geeft.
Altijd andere mailadres opgeven als je niet zeker ben dat het veilig is.

Helaas ondersteund Argenta itsme niet zoals veel banken om Itsme aan te maken.
Heb je geen andere bank?
Dan kan je doen met uw smartphone en niet via Linux op deze pagina (klik)

Het is niet zo dat itsme onveilig is.
Bij aanmaken van account krijg je nooit pishing hoor.
Controleer of uw mailadres en gsm nr niet bekend is bij hackers op deze pagina (klik)

Als je naar tax-o-web gaat doe je dat via uw computer of laptop en als kies voor Itsme en dan moet je uw smartphone gebruiken om code te geven. Dat is een tweede beveiliging. Soms moet je ook nog extra teken klikken.

Bij EID moet je via uw computer inloggen en aanmelden en dus is er altijd meer gevaar dan itsme voor hackers.
Of dat nu via Windows of Linux of Mac is maak niks uit.

Maar je moet wel weten dat Argenta in verleden geen echte veilige bank is geweest.
Of men nu veel beter doet kan ik niet zeggen.

Ik gebruik ook Vlaamse overheid en overal is hetzelfde met itsme.
Later kan je GovApp gebruiken om itsme te vervangen maar zover is het nu nog niet.
Je kan dat nu wel gebruiken voor soort sms van overheid.

Zoals met alles moet je veilig werken.
Ik gebruik geen computer voor banken want dat wordt gebruik voor allerlei zaken.
Een tablet voor alleen banken en niet voor internet.
Deleted User 880

Bericht door Deleted User 880 »

stegiman schreef: 12 dec 2022, 05:35 Tax-oweb kan je ook met Itsme doen zoals vermeld op deze pagina (klik)
Je kan ook mobiel inloggen. Mogelijk weet je niet hoe het precies werkt.

Phising komt niet door Itsme hoor maar wel omdat je zomaar overal uw mailadres geeft.
Altijd andere mailadres opgeven als je niet zeker ben dat het veilig is.

Helaas ondersteund Argenta itsme niet zoals veel banken om Itsme aan te maken.
Heb je geen andere bank?
Dan kan je doen met uw smartphone en niet via Linux op deze pagina (klik)

Het is niet zo dat itsme onveilig is.
Bij aanmaken van account krijg je nooit pishing hoor.
Controleer of uw mailadres en gsm nr niet bekend is bij hackers op deze pagina (klik)

Als je naar tax-o-web gaat doe je dat via uw computer of laptop en als kies voor Itsme en dan moet je uw smartphone gebruiken om code te geven. Dat is een tweede beveiliging. Soms moet je ook nog extra teken klikken.

Bij EID moet je via uw computer inloggen en aanmelden en dus is er altijd meer gevaar dan itsme voor hackers.
Of dat nu via Windows of Linux of Mac is maak niks uit.

Maar je moet wel weten dat Argenta in verleden geen echte veilige bank is geweest.
Of men nu veel beter doet kan ik niet zeggen.

Ik gebruik ook Vlaamse overheid en overal is hetzelfde met itsme.
Later kan je GovApp gebruiken om itsme te vervangen maar zover is het nu nog niet.
Je kan dat nu wel gebruiken voor soort sms van overheid.

Zoals met alles moet je veilig werken.
Ik gebruik geen computer voor banken want dat wordt gebruik voor allerlei zaken.
Een tablet voor alleen banken en niet voor internet.
Mogelijk ben je totaal niet mee met de realiteit. ItsMe heeft moeten toegeven dat er ernstige datalekken waren in hun systemen. En ja , het maakt ENORM uit of je beheert met je servers op Windows of op Linux, en de Belgische informatica laat op dat vlak te wensen over; getuige ook het platleggen van Antwerpen Digipolis. Ook daar zweert men bij Windowssystemen, ook Belgacom is van dat bedje enorm ziek.

ItsMe heeft specifieke phising die de inlogs van ItsMe PERFECT namaakt. Het enige verschil is natuurlijk het email-adres van de ItsMe-service.

Dom claimen dat eID onveilig is tov ItsMe getuigt van een slechte kennis van het https-protocol en van slechte kennis van de veiligheidscertificaten die moeten gebruikt worden voor de 'inlog'. Het is niet gewoon link - link - handshake .... verre van zelfs. De Clouds van de overheid zijn streng en strikt in hun protocols en time-outs.

Darkweb zal u nog veel leren dat arrogant stellen dat mensen hun email laten rondzwerven en dat het allemaal hun eigen fout is ..... duidelijk niks kennis van datalekken bij talloze services en sommige (niet gepatchte servers) Clouds.
ItsMe is een onveilige service tout court, het is makkelijk maar daardoor ultra gevoelig voor elke vorm van datalek. Te veel mensen klaagden trouwens over het té technisch zijn van de eID lol.

En dat bazelen over Argenta als een onveilige bank ...... waar haal je het vandaan ? Het is de eerste bank die een twee stappen beveiliging aanbiedt en gebruikt. En nogmaals: ga jij nu beweren dat https voor een hacker makkelijk in te breken is? Nog nooit gewerkt met DarkArch of Kali ? Dan zou je zo een domme bewering niet geven.
stegiman
Has thanked: 21 times
Been thanked: 292 times

Bericht door stegiman »

Beter lezen: ik zeg niet dat EID onveilig is als voorbeeld.
De veiligheid word grotendeels bepaald mensen zelf.

HTTPS is geen garantie dat het veilig is. (Vroeger wel)
Lees deze pagina (klik) van Safeonweb
Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe computers”