OS 17 Startup applications problemen automatisch opstarten Firefox

Heeft u hulp nodig met de software en/of instellingen? Aarzel niet en stel uw vragen hier.
ReneW
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times

Re: OS 17 Startup applications problemen automatisch opstarten Firefox

Bericht door ReneW »

De-Witte schreef: 20 mar 2024, 19:18
ReneW schreef: 18 mar 2024, 18:59 Het gaat niet om de browser, maar om de Mullvad VPN.
Mag ik ff inhaken met de vraag hoe bevalt jouw Mullvad VPN?
Wat is je down en upload snelheid met Mullvad VPN?
Hoe moeilijk is de Linux installatie ervan?
Bij voorbaat dank voor jou reactie.

Ik zoek namelijk een snelle Linux VPN met minimaal 400/400 Mbit liefst 1 GB snelheid.
Ja hoor, dat mag!
Mullvad VPN bevalt mij prima.
Het is een VPN die met name is gericht op privacy.
In tegenstelling tot veel andere VPN's kan je hier ook met cash of Bitcoin betalen.
Verder geen logs, etc.
Je hoeft je niet te registreren met je e-mailadres of zo; aanmelden gaat onder toekenning van een nummeer.
Je bent dus helemaal anoniem.

Voor het omzeilen van geofencing zijn er VPN's die het beter doen.

V.w.b. de snelheid: in mijn gebied ben ik helaas nog beperkt door een DSL-verbinding met 220/33.
Binnenkort hoop ik over te kunnen op glasvezel.
Dus over de door jou gewenste snelheid heb ik helaas geen goede info, maar de Mullvad-servers in Nederland leveren 20 Gbps!!! Dus genoeg snelheid dus.
TV kijken via internet (webbrowser) lukt redelijk tot goed, maar dat ligt aan de beperkte snelheid, die mijn provider hier kan leveren.
En aan de snelheid van NLziet, want bij bv. Youtube heb ik geen problemen.
Ik zelf kan gewoon vlot internetten, TV en video's kijken, etc.

Mijn zoon heeft ook Mullvad en hij constateerde, dat de verbinding via Ziggo wel behoorlijk vertraagd was bij gebruik van Mullvad.
Hij had erover gemaild met Mullvad en volgens hen zou dat niet moeten. Het zou te maken hebben met de instellingen, want vertraging zou niet normaal zijn. Maar daar is hij volgens mij niet verder achteraan gegaan.
Volgens mij is een hoge snelheid bij hem met name van belang voor het downloaden van Playstation-updates.
En toen hij hier thuis woonde had hij geen problemen daarmee, maar toen zat ik bij een andere provider met glasvezel 1000 Gbs.

De installatie van Mullvad in Zorin is piece of cake!
In de softwarebibliotheek zoeken naar Mullvad VPN en klikken op Install.
Via de website van Mullvad een nummer aanvragen, minimaal €5 (voor 1 maand) betalen via 1 van de betaalopties.
Daarna nummer invoeren in de Mullvad app en verder werkt t vanzelf.

Zelf zou ik het gewoon eens een maand proberen; je zit nergens aan vast.
En het is een betrouwbare club, die vooral privacy en vrijheid op internet nastreeft.
Lees de website er eens op na en bv. https://www.privacytools.io/.

Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben.
Succes bij het nemen van je beslissing....en als je nog vragen hebt, laat maar weten!
De-Witte
Has thanked: 319 times
Been thanked: 457 times

Bericht door De-Witte »

ReneW schreef: 21 mar 2024, 00:27
De-Witte schreef: 20 mar 2024, 19:18
ReneW schreef: 18 mar 2024, 18:59 Het gaat niet om de browser, maar om de Mullvad VPN.
Mag ik ff inhaken met de vraag hoe bevalt jouw Mullvad VPN?
Wat is je down en upload snelheid met Mullvad VPN?
Hoe moeilijk is de Linux installatie ervan?
Bij voorbaat dank voor jou reactie.

Ik zoek namelijk een snelle Linux VPN met minimaal 400/400 Mbit liefst 1 GB snelheid.
Ja hoor, dat mag!
Mullvad VPN bevalt mij prima.
Het is een VPN die met name is gericht op privacy.
In tegenstelling tot veel andere VPN's kan je hier ook met cash of Bitcoin betalen.
Verder geen logs, etc.
Je hoeft je niet te registreren met je e-mailadres of zo; aanmelden gaat onder toekenning van een nummeer.
Je bent dus helemaal anoniem.

Voor het omzeilen van geofencing zijn er VPN's die het beter doen.

V.w.b. de snelheid: in mijn gebied ben ik helaas nog beperkt door een DSL-verbinding met 220/33.
Binnenkort hoop ik over te kunnen op glasvezel.
Dus over de door jou gewenste snelheid heb ik helaas geen goede info, maar de Mullvad-servers in Nederland leveren 20 Gbps!!! Dus genoeg snelheid dus.
TV kijken via internet (webbrowser) lukt redelijk tot goed, maar dat ligt aan de beperkte snelheid, die mijn provider hier kan leveren.
En aan de snelheid van NLziet, want bij bv. Youtube heb ik geen problemen.
Ik zelf kan gewoon vlot internetten, TV en video's kijken, etc.

Mijn zoon heeft ook Mullvad en hij constateerde, dat de verbinding via Ziggo wel behoorlijk vertraagd was bij gebruik van Mullvad.
Hij had erover gemaild met Mullvad en volgens hen zou dat niet moeten. Het zou te maken hebben met de instellingen, want vertraging zou niet normaal zijn. Maar daar is hij volgens mij niet verder achteraan gegaan.
Volgens mij is een hoge snelheid bij hem met name van belang voor het downloaden van Playstation-updates.
En toen hij hier thuis woonde had hij geen problemen daarmee, maar toen zat ik bij een andere provider met glasvezel 1000 Gbs.

Via de website van Mullvad een nummer aanvragen, minimaal €5 (voor 1 maand) betalen via 1 van de betaalopties.

Zelf zou ik het gewoon eens een maand proberen; je zit nergens aan vast.
En het is een betrouwbare club, die vooral privacy en vrijheid op internet nastreeft.
Lees de website er eens op na en bv. https://www.privacytools.io/.

Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben.
Succes bij het nemen van je beslissing....en als je nog vragen hebt, laat maar weten!
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg. :goebezig:
Deze VPN ga ik zeker eens bekijken.
Merci
Als ik alles wist hoefde ik het hier niet te vragen :roll:
ReneW

Bericht door ReneW »

[/quote]
Merci
[/quote]

Dank je...graag gedaan.
.

Sorry...ik heb een foutje gemaakt.
MUllvad VPN vind je niet in de Softwarebibliotheek.

Ga in je browser naar : www.Mullvad.net
Kies daar voor Downloads.
Ga onder "Mullvad VPN" naar "Linux"
Scroll naar beneden en kies daar voor Zorin:
Download.deb ( Ubuntu/Debian (Intel x86_64)
Kies de locatie waar je de file wilt opslaan.
Ga n downloaden naar die locatie, klik op het bestand en kies voor Install.
Open de Mullvad app na installatie.

Ga in je browser weer naar www.Mullvad.net.
Kies voor Account.
Kies voor Create new Account en volg de instructies. (A)
Meestal kun je eerst 4 uur gratis proberen.
Of koop saldo voor bv 1 maand via een betaalmethode.

Vul in de Mullvad app onder Account het nummer in dat je bij (A) heb gekregen en Voila!
MUllvad gaat nu verbinden met standaard de server in Zweden.
Als je verbonden bent kun je dit wijzigen naar de server in NL.
De-Witte

Bericht door De-Witte »

ReneW schreef: 21 mar 2024, 09:12
Merci
[/quote]

Dank je...graag gedaan.
.

Sorry...ik heb een foutje gemaakt.
MUllvad VPN vind je niet in de Softwarebibliotheek.

Ga in je browser naar : www.Mullvad.net
Kies daar voor Downloads.
Ga onder "Mullvad VPN" naar "Linux"
Scroll naar beneden en kies daar voor Zorin:
Download.deb ( Ubuntu/Debian (Intel x86_64)
Kies de locatie waar je de file wilt opslaan.
Ga n downloaden naar die locatie, klik op het bestand en kies voor Install.
Open de Mullvad app na installatie.

Ga in je browser weer naar www.Mullvad.net.
Kies voor Account.
Kies voor Create new Account en volg de instructies. (A)
Meestal kun je eerst 4 uur gratis proberen.
Of koop saldo voor bv 1 maand via een betaalmethode.

Vul in de Mullvad app onder Account het nummer in dat je bij (A) heb gekregen en Voila!
MUllvad gaat nu verbinden met standaard de server in Zweden.
Als je verbonden bent kun je dit wijzigen naar de server in NL.
[/quote]

Merci voor de uitgebreide handleiding, had ik deze maar eerst gezien en gelezen, ik had mijn oog namelijk al op deze VPN laten vallen, alhoewel ik van € 25 voor een 3 jarige All in AV met VPN de Avast Ultimate Suite (welke op linux niet werkt) naar € 5,- p/mnd ga met Mullvad, wat totaal niet in verhouding staat, wil ik wel graag anoniem zijn op het WWW.
Inmiddels een maandje aangekocht om te testen en haal 360 Mbit up en down via de glasvezel op een Nederlandse server.
De installatie eerst geprobeerd via de terminal wat bij mij altijd om problemen vragen is en dus wederom ook niet werkte en dus maar de *.deb file gedownload die inderdaad via de software winkel op Zorin OS geïnstalleerd wordt en ja hoor met twee kliks en het invullen van je account nummer binnen no time beveiligd online.
:thanks:
ReneW

Bericht door ReneW »

Mooi dat het gelukt is :thumbsup: :bravo:

Jammer van je account bij Avast.
Maar toen ik keek voor een goede virusscanner las ik dat in het verleden bij Avast nogal wat problemen waren geweest mbt de privacy van je gegevens. En ja, dan kunnen ze een goedkoop abo aanbieden als ze geld krijgen voor verkoop van jouw data. Ik weet niet of dat nog zo is, maar dan kijk ik uit principieel standpunt al naar een andere aanbieder.
En Mullvad zegt, dat ze juist uit principe geen kortingsacties houden om een goede en betrouwbare dienst te kunnen blijven leveren.
Wel zonde van je € 25 voor Avast, maar misschien kun je dat dan gebruiken voor het tegengaan van geofencing.
En over dat bedrag kom je ook wel overheen. En ik vond Mullvad ook niet goedkoop, maar privacy is mij wel wat waard.
Veel plezier ermee!
stegiman
Has thanked: 21 times
Been thanked: 293 times

Bericht door stegiman »

En ik vond Mullvad ook niet goedkoop, maar privacy is mij wel wat waard
Voor andere is wel privacy maar nooit voor experts.
De-Witte

Bericht door De-Witte »

ReneW schreef: 21 mar 2024, 22:24 Mooi dat het gelukt is :thumbsup: :bravo:

Maar toen ik keek voor een goede virusscanner las ik dat in het verleden bij Avast nogal wat problemen waren geweest mbt de privacy van je gegevens. En ja, dan kunnen ze een goedkoop abo aanbieden als ze geld krijgen voor verkoop van jouw data. Ik weet niet of dat nog zo is, maar dan kijk ik uit principieel standpunt al naar een andere aanbieder.
En Mullvad zegt, dat ze juist uit principe geen kortingsacties houden om een goede en betrouwbare dienst te kunnen blijven leveren.
Wel zonde van je € 25 voor Avast, maar misschien kun je dat dan gebruiken voor het tegengaan van geofencing.
En over dat bedrag kom je ook wel overheen. En ik vond Mullvad ook niet goedkoop, maar privacy is mij wel wat waard.
Veel plezier ermee!
Data is geld verdienen, helaas maar het in niet anders :thumbsup:
De-Witte

Bericht door De-Witte »

De-Witte schreef: 22 mar 2024, 00:29

Veel plezier ermee!
Het is trouwens maar € 25 voor 10 apparaten en voor drie jaar wat ontzettend goedkoop was bij Eneba en waar ze nu nog een twee jarige termijn aanbieden voor € 32,- wat ook nog steeds spot goedkoop is.
Ja, ze gebruiken je data binnen de marges van wat ze mogen gebruiken in Europa met onze AVG wet.
Maar hun VPN was net zo snel en en drie jaar voor € 25,- is natuurlijk :mrgreen: .

Dat het een "schijn veiligheid of privacy is" is gedeeltelijk waar, je bent absoluut niet veiliger met een VPN het verbergt je door je provider toegewezen IP adres that's all en dat doen ze inderdaad goed, je provider weet echter precies wat jij doet als ze je data analyseren namelijk dat ik van de een op het ander IP adres ben overgesprongen en 4 GB heb gedownload maar wat ik heb gedownload dat weten ze door het overspringen niet, was het de Linux distributie of de laatste nieuwe film met Mat Demon?
Alleen een forensisch onderzoek team (of Hacker) zal zeer waarschijnlijk nog wat meer uit je data pakketjes kunnen halen, maar voor jan met de pet ga je op in de massa en kan je dingen bekijken of opzoeken die je zonder VPN niet kan zien of doen zonder dat je provider er weet van heeft wat je exact gedaan hebt.
De virussen indien aanwezig in of met je download krijg je natuurlijk wel binnen (tenzij de VPN server deze scant en herkend en vernietigd) omdat dit niks met je (verborgen) IP adres van doen heeft. Dus veilig is inderdaad maar een verkoop begrip maar Anoniem dat ben je.
En openbare Wifi netwerken zijn mede door de VPN verbinding juist wel een stuk veiliger.
Je verbergt jezelf als het ware. Niet meer of minder.
ReneW

Bericht door ReneW »

Mee eens! :thanks:
ReneW

Bericht door ReneW »

De-Witte schreef: 22 mar 2024, 00:29

Veel plezier ermee!
Het is een beetje laat, maar ik kwam nog dat artikel over Avast een keer tegen en ik wilde het je niet onthouden:

https://www.maxmeldpunt.nl/veiligheid/e ... assaclaim/

Het is al uit 2023, maar dan weet je waarom Avast zo goedkoop kan zijn. Zelf zou ik het pakket er meteen afhalen, want ze weten dus alles wat je bezoekt. Ook F-secure raad ik af, want die zorgt voor DNS lekken; zelfs als je Mullvad gebruikt. Die info heb ik van Mullvad toen ik DNS lekken constateerde naar Amazon servers. F-secure is ook een samenwerking aangegaan met Amazon las ik.
Via een DNS lek kunnen ze dus ook zien welke websites je bezoekt.

Gewoon ter info ivm het statement onder jouw reacties: at your service!
De-Witte

Bericht door De-Witte »

Bedankt voor je reactie ReneW, dat ze alles van je willen weten was mij al snel duidelijk daarom heb ik inmiddels Avast verwijderd van mijn Android apparaten, ook omdat het TE zeer in greep op de instellingen en ze werkelijk alles voor je wilde " regelen" lees hierbij dat ze je persoonlijke informatie vergaren voor data analyse doeleinden en zo bleek verkoop ervan. Ze wilde ook beslissen of mijn foto's in de kluis toe behoorde of dat ze minder privacy gevoelig waren en er niet in thuis hoorden. Toen was ik er helemaal klaar mee.

Ik ben en blijft graag zelf de baas over mijn persoonlijke digibeestjes.

Ook ben ik inmiddels 100% om op Zorin 17 Pro Linux en functioneert mijn Windows 10 en 11 installatie alleen nog maar voor bijscholing en nu als Microsoft Office 2021pro correctie / schrijf platvorm. Welke ik voor een prikkie ad €17,50 heb kunnen kopen via Gamers Outlet. Dit omdat Libre Office helaas wat steekjes laat vallen op het gebied van autocorrectie, want het is aan zich een prima gratis suite. Doch geen Microsoft Office suite, wat menig gebruiker van beide suites ook kan beamen.

Apple, Google en Microsoft lezen maar al te graag mee waarover en wat je allemaal schrijft op de online "in de cloud" Office pakketten van Google en Microsoft 365.

Er wordt grof geld aan ons verdiend dmv reclame generators die ons doen en laten registreren waardoor deze nog nauwkeuriger op jouw persoonlijk afgestemd kan worden.
AI is er wijs van geworden en wordt mede door jouw gebruik nog veel wijzer van jouw en voor anderen.

Vandaar een Persoonlijk Office pakket voor mij net zoals met Zorin en binnenkort gaat Avast helemaal eraf want goedkoop blijkt inderdaad duurkoop te zijn ofschoon je tegenwoordig nergens meer veilig bent met je data want alle bedrijven kijken tegenwoordig met je mee wat je online uit vogelt en Microsoft vraagt dan wel netjes toestemming maar leest ook data uit zonder jou toestemming, net zoals Apple en Google ook doen.
Lang leve Linux, Mullvad en ClamTk.
Geen TPM 2.0 en vrijheid blijheid om te doen of laten wat en hoe ik het zelf wil.
Plaats reactie

Terug naar “Software en configuratie”