Ja hoor, dat mag!De-Witte schreef: 20 mar 2024, 19:18Mag ik ff inhaken met de vraag hoe bevalt jouw Mullvad VPN?
Wat is je down en upload snelheid met Mullvad VPN?
Hoe moeilijk is de Linux installatie ervan?
Bij voorbaat dank voor jou reactie.
Ik zoek namelijk een snelle Linux VPN met minimaal 400/400 Mbit liefst 1 GB snelheid.
Mullvad VPN bevalt mij prima.
Het is een VPN die met name is gericht op privacy.
In tegenstelling tot veel andere VPN's kan je hier ook met cash of Bitcoin betalen.
Verder geen logs, etc.
Je hoeft je niet te registreren met je e-mailadres of zo; aanmelden gaat onder toekenning van een nummeer.
Je bent dus helemaal anoniem.
Voor het omzeilen van geofencing zijn er VPN's die het beter doen.
V.w.b. de snelheid: in mijn gebied ben ik helaas nog beperkt door een DSL-verbinding met 220/33.
Binnenkort hoop ik over te kunnen op glasvezel.
Dus over de door jou gewenste snelheid heb ik helaas geen goede info, maar de Mullvad-servers in Nederland leveren 20 Gbps!!! Dus genoeg snelheid dus.
TV kijken via internet (webbrowser) lukt redelijk tot goed, maar dat ligt aan de beperkte snelheid, die mijn provider hier kan leveren.
En aan de snelheid van NLziet, want bij bv. Youtube heb ik geen problemen.
Ik zelf kan gewoon vlot internetten, TV en video's kijken, etc.
Mijn zoon heeft ook Mullvad en hij constateerde, dat de verbinding via Ziggo wel behoorlijk vertraagd was bij gebruik van Mullvad.
Hij had erover gemaild met Mullvad en volgens hen zou dat niet moeten. Het zou te maken hebben met de instellingen, want vertraging zou niet normaal zijn. Maar daar is hij volgens mij niet verder achteraan gegaan.
Volgens mij is een hoge snelheid bij hem met name van belang voor het downloaden van Playstation-updates.
En toen hij hier thuis woonde had hij geen problemen daarmee, maar toen zat ik bij een andere provider met glasvezel 1000 Gbs.
De installatie van Mullvad in Zorin is piece of cake!
In de softwarebibliotheek zoeken naar Mullvad VPN en klikken op Install.
Via de website van Mullvad een nummer aanvragen, minimaal €5 (voor 1 maand) betalen via 1 van de betaalopties.
Daarna nummer invoeren in de Mullvad app en verder werkt t vanzelf.
Zelf zou ik het gewoon eens een maand proberen; je zit nergens aan vast.
En het is een betrouwbare club, die vooral privacy en vrijheid op internet nastreeft.
Lees de website er eens op na en bv. https://www.privacytools.io/.
Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben.
Succes bij het nemen van je beslissing....en als je nog vragen hebt, laat maar weten!