Ik had met mijn phpBB testforum ineens SSL problemen, die niet leuk waren.
Daarom maakte ik een ticket aan bij Vimexx over dit probleem.
Vimexx vroeg waarom het forum op poort 80 was ingesteld en niet op poort 443, die beveiligd is.
Via de serverinstellingen in phpBB Beheer de instelling veranderd naar poort 443 en het SSL probleem was weg.
Ik besloot ook hier te controleren welke poort is ingesteld.
Dat was ook poort 80 en is nu poort 443.
SSL Problemen zijn opgelost
- Peer76
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 137 times
Re: SSL Problemen zijn opgelost
Hoe krijg jij een forum op poort 80? Ik neem aan dat jij de email instellingen bedoeld? Volgens mij word poort 80 daar al jaren niet meer voor aanbevolen.
www.gouwepeer.nl
- Peer76
Volgens mij snap ik het nu: het gaat om de serverinstellingen die je in het adminpaneel aan kan passen. Daar kan de serverpoort inderdaad standaard op poort 80 staan. Maar dan is het wel vreemd dat phpBB poort 80 nog steeds als standaard heeft staan en dit tijdens het installatieproces niet aangepast dient te worden (om te voorkomen dat deze instelling word vergeten).
Op dat punt is het mooi dat in Xenforo de ingebouwde php mailscript gebruikt kan worden (staat standaard ingesteld). Indien je dat wijzigt in SMTP moet je o.a. een poortnummer invullen, waarbij je de optie hebt om encryptie in te stellen en een methode te kiezen.
Op dat punt is het mooi dat in Xenforo de ingebouwde php mailscript gebruikt kan worden (staat standaard ingesteld). Indien je dat wijzigt in SMTP moet je o.a. een poortnummer invullen, waarbij je de optie hebt om encryptie in te stellen en een methode te kiezen.
www.gouwepeer.nl
- Abraham54
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 184 times
Zover ik weet houdt XF ook poort 80 aan.
Als ik binnenkrt weer een installatie doe met de bèta van XF 2.3 zal ik er extra op letten.
En als poort 80 vermeld staat, zal ik er 443 van maken.
Als ik binnenkrt weer een installatie doe met de bèta van XF 2.3 zal ik er extra op letten.
En als poort 80 vermeld staat, zal ik er 443 van maken.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
- Peer76
Zodra je de mail optie in Xenforo aan gaat passen zijn alle in te stellen opties blank. Daar staat dus geen poort 80 standaard ingesteld.
www.gouwepeer.nl
- Abraham54
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 184 times
Ik ga Piep niet upgraden maar XF 2.3 nieuw op PiepCompTest installeren en dan importeer ik wel alles uit Piep in het testforum.
Op PiepComPtest staat nu nog mijn oefenforum voor phpBB.
Maar dat verdwijnt dan voor de duur dat XF de plaats inneemt.
Op PiepComPtest staat nu nog mijn oefenforum voor phpBB.
Maar dat verdwijnt dan voor de duur dat XF de plaats inneemt.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.