Zorin OS 17.2 Core is gelanceerd

De-Witte
Has thanked: 319 times
Been thanked: 457 times

Re: Zorin OS 17.2 Core is gelanceerd

Bericht door De-Witte »

pinokio schreef: 20 sep 2024, 08:03 9 op de 10 hebben geen oude computers meer, die zijn allemaal overgeschakeld naar moderne computers en desktops.Bovendien kunnen ze die mooi aftrekbaar maken bij de belastingen.Dus die werkgevers zullen niet gauw overstappen naar een linux versie?
Wat de particulieren betreft of wel koop je een nieuw pc aan, of je doet voort met de oude met alle gevolgen vandien?

Linux zal nooit de bovenhand halen, en windows verslaan wat gebruikers betreft,linux is gebaseerd voor mensen die geen windows kunnen permitteren, nogal een geluk dat ze er zijn die gratisse versies of velen konden hun pc in de kast zetten.

Leven word duurder een kilo aardappellen al 2,50 euro per kilo friet aardappellen worden nog duurder, graan en mais volgt,
dus geen geld meer om die luxe nog te kunnen betalen, tenzij je alle dagen boterham eet met choco

Mvg
Het is net andersom Pinokio 9 op de 10 computers in de bedrijven zijn ouwe meuk ze werken nog met Windows 7 of zelfs XP. Zoek het maar eens op.
De gamer heeft het de nieuwste hardware gevolgd door de nerds.
Jan met de pet heeft gemiddeld een Windows 7 of 10 pc ( enkele in verhouding ) hebben Windows 11 en Linux bedraagt maar 2 tot 4 procenten. @stegiman heeft 100% gelijk met de gratis verstrekking van Windows 10 wilde Microsoft de mensen binden aan hun en Windows 10 zodat ze grip erop konden houden en het meest gebruikte OS werdt. Op een ander gebied met Windows Phone bijvoorbeeld hebben ze nooit een poot aan de grond gekregen.
Als ik alles wist hoefde ik het hier niet te vragen :roll:
De-Witte

Bericht door De-Witte »

Zorinhendrik schreef: 20 sep 2024, 00:18 Ik heb al een mail gestuurd naar Magix of ze het eventueel overwegen de software voor Linux beschikbaar willen maken maar nog geen antwoord gekregen.
Ik vrees het ergste voor je Hendrik omdat Magix erbij gebaat is je nu net ook voor Windows 11 de nieuwste software te kunnen verkopen zodra jij overstapt op Windows 11 met een nieuwe pc omdat Windows 10 op houd te bestaan.
Ik vermoed wel dat de Hackers wel weer iets vinden waardoor jij ook van 10 naar 11 kan met een niet ondersteunde Windows 11 pc.
En zodoende je Magix nog jaren kan gebruiken. Uiteindelijk wordt elke beveiliging gekraakt, het is een kwestie van tijd.
pinokio
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Bericht door pinokio »

De-Witte schreef: 20 sep 2024, 08:38
pinokio schreef: 20 sep 2024, 08:03 9 op de 10 hebben geen oude computers meer, die zijn allemaal overgeschakeld naar moderne computers en desktops.Bovendien kunnen ze die mooi aftrekbaar maken bij de belastingen.Dus die werkgevers zullen niet gauw overstappen naar een linux versie?
Wat de particulieren betreft of wel koop je een nieuw pc aan, of je doet voort met de oude met alle gevolgen vandien?

Linux zal nooit de bovenhand halen, en windows verslaan wat gebruikers betreft,linux is gebaseerd voor mensen die geen windows kunnen permitteren, nogal een geluk dat ze er zijn die gratisse versies of velen konden hun pc in de kast zetten.

Leven word duurder een kilo aardappellen al 2,50 euro per kilo friet aardappellen worden nog duurder, graan en mais volgt,
dus geen geld meer om die luxe nog te kunnen betalen, tenzij je alle dagen boterham eet met choco

Mvg

Het is net andersom Pinokio 9 op de 10 computers in de bedrijven zijn ouwe meuk ze werken nog met Windows 7 of zelfs XP. Zoek het maar eens op.
De gamer heeft het de nieuwste hardware gevolgd door de nerds.
Jan met de pet heeft gemiddeld een Windows 7 of 10 pc ( enkele in verhouding ) hebben Windows 11 en Linux bedraagt maar 2 tot 4 procenten. @stegiman heeft 100% gelijk met de gratis verstrekking van Windows 10 wilde Microsoft de mensen binden aan hun en Windows 10 zodat ze grip erop konden houden en het meest gebruikte OS werdt. Op een ander gebied met Windows Phone bijvoorbeeld hebben ze nooit een poot aan de grond gekregen.
Dan zullen ze op die besturingsystemen ook geen bank verrichtingen niet meer doen, dan zouden goed gek zijn? lopen nu al gevaar omdat er geen updates meer voor is en geen antivirussoftware.
https://www.tipsentruuks.nl/
De-Witte

Bericht door De-Witte »

Bij mij werkte ze nog prima met Avast Premium via Eneba gekocht voor ( 10 pc 2 jaar ) circa 20 euro.
Nu heb ik geen Windows meer na een laatste update van 30 minuten zwart scherm volgende een herstart met de melding dat de update niet gelukt was.
( Had met de recovery partitie te maken waarom deze niet lukte. )
Hield ik Windows voor gezien inmiddels ruim een half jaar geleden.

Maar zelfs nu werkt AV nog prima op Windows 7 of nieuwer.
Peer76
Has thanked: 105 times
Been thanked: 132 times

Bericht door Peer76 »

pinokio schreef: 20 sep 2024, 20:11 Dan zullen ze op die besturingsystemen ook geen bank verrichtingen niet meer doen, dan zouden goed gek zijn? lopen nu al gevaar omdat er geen updates meer voor is en geen antivirussoftware.
Ik meen ooit te hebben gelezen dat Microsoft oudere versies van Windows speciaal voor bedrijven nog voorzien van beveiligingsupdates. Daar zal dan waarschijnlijk ook wel een goed betaalde abonnement aan vast zitten.
www.gouwepeer.nl
De-Witte

Bericht door De-Witte »

Peer76 schreef: 22 sep 2024, 10:46
pinokio schreef: 20 sep 2024, 20:11 Dan zullen ze op die besturingsystemen ook geen bank verrichtingen niet meer doen, dan zouden goed gek zijn? lopen nu al gevaar omdat er geen updates meer voor is en geen antivirussoftware.
Ik meen ooit te hebben gelezen dat Microsoft oudere versies van Windows speciaal voor bedrijven nog voorzien van beveiligingsupdates. Daar zal dan waarschijnlijk ook wel een goed betaalde abonnement aan vast zitten.
Het Extended Security Update-programma voor Windows 7 is nu echter klaar en definitief ten einde.
Windows 10 gaat 2025 op de schop en het installeren van Windows 11 op ouwe meuk wordt wederom moeilijker of zelfs onmogelijk gemaakt waardoor de keuze voor Linux vanzelfsprekend gaat worden.
Ja, je kan nog enkele ja(a)r(en) updates bij kopen voor Windows 10, zo ligt in het verschiet, net zoals het met Windows 7 het geval was, het is alleen veel te duur voor een particulier.
Wordt het met al die nieuwe leden heel gezellig alhier. ( en natuurlijk ook op jouw fora's of forums )
Plaats reactie

Terug naar “Zorin OS 17”