Nee, dat is dus niet het geval. Renewed is niet hetzelfde als nieuw, maar komt wel behoorlijk in de buurt afhankelijk van de gradatie.Ze zijn echter daadwerkelijk NIET spiksplinter nieuw maar renewed oftewel vernieuwd, wat dus ook nieuw is nietwaar?
Anders zou Seagate zelf er ook wel garantie op geven als het zo gelijkwaardig zou zijn.
Renewed is overigens gewoon een ander naam voor refurbished, die naam is wat meer bekend. Zelfs Truebase geeft ook verschillende gradaties aan. Die wat jij gekocht hebt zal dan vermoedelijk onder A vallen.
Netjes dat Truebase er dan 24 maanden garantie op geeft.
Maar het blijft toch anders, want er zullen zaken in blijven zitten die er al in zaten anders konden ze hem net zo goed als nieuw verkopen of.... gewoon wegkiepen en nieuwe verkopen als ze toch alles zouden vervangen. Althans dat lijkt mij voor de hand te liggen.
Wil echter geenszins zeggen dat ze slecht zouden zijn, gaat mij om duidelijkheid/eerlijkheid.
Natuurlijk heeft iedereen de keuze, het is ook niet mijn bedoeling om er een discussie van maken, zo'n lang verhaal was dus niet nodig.
Maar het is wel zo eerlijk dat het ook echt duidelijk is dat om refurbished drives gaat en niet om nieuwe.
Met Black Friday was er overigens een heel mooi aanbod van echte nieuwe voor 150 euro ergens dacht ik. Weet alleen niet meer waar dat was. Was ook maar enkele dagen.
Het kan voor een gebruiker/lezer echter wel belangrijk zijn, zeker voor bepaalde doeleinden zoals backup, om te weten of een drive nieuw of refurbished is.
Waarbij overigens niet gezegd is dat er niets met een nieuwe zou kunnen gebeuren.
Inderdaad aan iedereen de keuze om er wel of niet meer aan uit te geven, maar eerlijkheidshalve heb ik die optie gewoon vermeld. Niets mis mee lijkt me.