Intel vs AMD en wat heeft Microsoft daar mee van doen?

Hier kan je informatie en tips zien over hardware
Black Tiger
Has thanked: 59 times
Been thanked: 94 times

Re: Intel vs AMD en wat heeft Microsoft daar mee van doen?

Bericht door Black Tiger »

Is toch niet erg dat het een heel verhaal is geworden? Het is toch een mooie kijk in jouw game wereld. En ik vind het nog knap dat je het nog steeds doet want zoals je zegt met zo weinig gehoord is het gewoon erg moeilijk o.a. omdat je "de boef" niet hoort aankomen.

Ik heb wel een goed gehoor, maar alleen slechte ogen en eigenlijk maar met 1 oog goed kijk en daardoor wat diepte mis, gaat dit met gamen veel beter.
Ondanks dat feit speel ik ook liever het sluipende gedeelte. Vroeger heel veel Delta Force en Delta Force Advanced Warfare gespeeld, af en toe nog steeds en dan liefst als sniper, sluipschutter dus.
Ook alles ontdekken en om me heen kijken.

Net als jij speel ik het liefst single player en relatief weinig multiplayer gewoonweg omdat ik o.a. met de jongeren niet mee kom, wordt ook steeds afgeknald als ik alleen maar om de hoek kijk of zo.
Daarnaast ben ik niet zo'n shooter, behalve met iets als Wolfenstein natuurlijk.
Tegenwoordig speel ik heel veel Rust. Dat kun je pvp en pve spelen, ik doe dan pve dus person versus environment (wereld). Stuk rustiger en kunt alles op het gemak doen.
Verder behoorlijk liefhebber van spellen met puzzels er in of een combinatie van actie en puzzels zoals alle Tombraider games en de Thief games. En veel van de Assassin Creed games behoren ook tot m'n liefhebberij.

Maar daar gaat het topic niet over, ik laat me in mijn enthousiasme ook een beetje wegdragen.

Wat ik wel fijn vind om te lezen is dat er toch al wat grote games, wat jij noemde, in Linux goed te doen zijn er is dus gelukkig vooruitgang wat gaming in Linux betreft.
Greetings, Black Tiger
De-Witte
Has thanked: 397 times
Been thanked: 580 times

Bericht door De-Witte »

Ik lees het al, precies wat ik zelf dacht ik ben echt wel ouderwets op spel gebied want die termen welke jij gebruikt pvp & pve hoor ik echt voor het eerst. Wellicht dat we samen 1 goed team zouden zijn de slechtziende en slechthorende als je het tenminste optelt want anders ziet je het er nog veel slechter uit voor ons oudjes als we het zouden delen. De 2 halven die samen 1/4 zijn omdat we elkaar ook nog onder de voeten lopen ipv van de vijand 🤣🤣🤣.

Sorry heb last van binnen prentjes en lachen met mijn eigen onvermogen is altijd nog beter als bij de pakken neer te gaan zitten wat wij dus absoluut niet doen.👍🏻

Tja speel jij online dan zal Linux geen probleem meer zijn en soms lees ik dat Linux zelfs beter is in bepaalde games dan Windows maar zelf heb ik die ervaring niet. Linux werkt wel sneller vind ik mits je systeem eenmaal ingelopen is, zodat bekend is welke software jij gebruikt je geheugen en schijf gebruik geoptimaliseerd is al dan niet met gebruik van bv Preload.

De Windows spel ondersteuning wordt met elke versie van Wine beter. Ook zijn er inmiddels diverse bibliotheek en emulator software programma 's buiten Wine te verkrijgen zoals play on Linux, bottles en diverse andere waar mij nu de naam even niet van binnen schiet waarin jij je spel verzameling kan zetten en of spelen. Met COD 1 gaat het om een specifiek probleem wat nu ik dit schrijf helaas ook alweer vergeten ben en er niet meer op kom wat dit nu was. Sommige krijgen het echter wel voor elkaar, ik nog niet het start op maar loopt continu vast waardoor ik het nu definitief alleen onder Windows speel.

Ook zijn er native Linux spellen te downloaden en of te spelen zoals een heel mooie Flight Gear Flight Simulator en voor de kids ( of de bejaarden soos waar ik mij zelf onder reken ) Tux Kart wat veel weg heeft van de een of andere Nintendo kart versie.

COD 2, F1 2013, Wolfenstein speel ik gewoon vanuit de Windows game map en ga je verder waar je gebleven was door de *.exe van het spel te starten.

Bottles, play on Linux wel geprobeerd maar mijn oude krempel heeft net zoals COD 1 iets nodig wat je niet hebt in Linux alleen weet ik niet meer wat het was de oude games staan dan ook niet in de spel bibliotheek van deze emulators.
Die er wel instaan zijn dus zonder meer te spellen met play on linx, lutrix of met/via bijvoorbeeld proton op Zorin.com staan er nog meer dus ook keus genoeg

Ik houd het echter in principe gescheiden en gebruik meestal Windows voor het spelen maar het kan zonder meer. Zo gebruik ik ook Lupas Rename Dutch als hernoem programma om mijn media bestanden in een klap te hernoemen onder Wine en dit werkt gewoon fantastisch.

Ik zou zeggen probeer het zelf eens uit welke van jou games het wel goed doen onder Linux hebben we weer een leuke post erbij om bijvoorbeeld onze Compatibel games in kwijt te kunnen die ik dan graag aanvul met de mijne.

Gr Gerard.
Als ik alles wist hoefde ik het hier niet te vragen :roll:
Black Tiger
Has thanked: 59 times
Been thanked: 94 times

Bericht door Black Tiger »

Sorry heb last van binnen prentjes en lachen met mijn eigen onvermogen is altijd nog beter als bij de pakken neer te gaan zitten wat wij dus absoluut niet doen.👍🏻
Hahaha, geen zorg hoor, ik heb ook wel van die binnenpretjes en wat zelfsarcasme c.q. mezelf in humor voor paal zitten doe ik ook wel eens graag. :mrgreen:
Inderdaad, wij gaan niet bij de pakken neer zitten en dat scheelt heel erg veel.

Dat PVE en PvP kwam ik ook de eerste keer pas tegen bij het eerste open wereld spel H1/Z1 hetgeen inmiddels alleen nog battle royal doet (tegen elkaar vechten).
PVE zouden we heel goed met elkaar kunnen spelen, met Rust doe ik ook typen met de meeste mensen want ik speel niet zo graag met een headset op m'n hoofd.
Maar dat is inderdaad online, spel staat wel op je schijf maar de server zit online.

Ik geloof heel graag dat het in Linux beter zou kunnen lopen, viel me vroeger al op (was wel in de tijd van RedHat 5 moet je dan denken) dat een Linux machine gewoon een kwak sneller was op dezelfde hardware dan die Windows handel.
Van Wine heb ik gehoord maar nog niet getest, schijnt ook het nodige in te kunnen. Misschien binnenkort op de reserve pc in de VM eens een Zorin installeren en dan eens gaan kijken wat het doet, lijkt me ook een keer leuk om te proberen.
Flight simulators doe ik vrijwel niet, maar Tux Kart... zoals je zegt, sommige kid games zijn voor ons ouderen ook leuk en ik amuseer me ook gewoon kostelijk met de nodige spellen die eigenlijk voor kids zijn.;)

Als ik wat tijd heb ga ik dat eens doen. Steam schijn je ook in Linux aan de praat te kunnen krijgen, zag ik net een handleiding voor voorbij vliegen dus binnenkort eens kijken er naar!

Groeten, Richard.
Laatst gewijzigd door Black Tiger op 14 jan 2025, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Even twee typefoutjes gefixed.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware Nieuws, Tips & Trucks”